© copyright s.v.Tivoli

Nieuwjaarsreceptie 2015 (04 januari 2015)

(van onze correspondent en webryder Marc van Hout) Op de eerste zondag van het jaar 2015 stond om 14.00 uur traditiegetrouw de Nieuwjaarsreceptie weer op het programma bij de SV Tivoli. Net als vorig jaar waren er redelijk veel leden - uiteindelijk zijn er zo rond de zeventig personen geteld - op deze officiële en officieuze gelegenheid afgekomen. Voordat het officiële gedeelte van de receptie begon, had "De beste wensen"-kreet al zo'n duizend keer geklonken in de kantine. De gekke en minder gekke verhalen over de afgelopen Oud & Nieuw viering deden al gauw de rondte en toen iedereen binnen was en bijgepraat was, kon het officiële gedeelte beginnen. Naast Jack Engelen was ook dit jaar onze (ex-)voorzitter Dré Rennenberg weer bereid gevonden om de gebruikelijke speech te houden. Een speech die vooral in het teken stond van de bestuurlijke crisis op De Heihoef. Zo is er nog altijd geen echte voorzitter en vicevoorzitter. Om als club nog bestaansrecht te hebben, is het wel noodzakelijk dat deze functies en de overige functies snel worden ingevuld. Er heerste niet alleen negativiteit in de speech, want er waren ook genoeg positieve dingen te benoemen. Zo behaalde ons vaandelteam de afgelopen weken de ene na de andere overwinning en zijn zij nog kansrijk in de strijd om een periodetitel, iets wat eigenlijk sinds mensenheugenis al niet meer voor is gekomen bij de SV. Ook werd er een nieuw team welkom geheten en wel een team dat zich zal bezig houden met G-voetbal. Een goed initiatief van de club om zo in een positief daglicht te komen richting de buitenwereld. Mede dankzij Wim Vermeulen zijn deze spelers, waaronder de zoon van onze gewaardeerde terreinknecht René Bulthuis, bereid gevonden om vanaf 2015 in het Stratumse Oranje te gaan spelen. Naast de speech moesten er natuurlijk ook verschillende leden gehuldigd worden. De eerste jubilaris die naar voren mocht komen, was Henk van den Boomen. Hij was het afgelopen jaar 25 achtereenvolgende jaren lid van de Sportvereniging Tivoli. "Een onopvallend lid, die niet veel in de boeken voor kwam maar die wel altijd voor een ander klaar stond." Onder toeziend oog van zijn familie en vrienden kreeg hij zijn welverdiende speldje. De tweede persoon die naar voren mocht komen, was Willem Huugen. Ondanks dat hij de laatste jaren niet meer zo vaak de weg naar De Heihoef weet te vinden, is dit speldje zeker niet minder verdiend. Met maar liefst 40 achtereenvolgende jaren lid achter zijn naam te hebben staan, schaart hij zich in een steeds meer illuster rijtje. Want zeg nou zelf, bestaat de echte clubliefde nog wel voor de jeugd? Ook waren er nog een aantal jubilarissen, die vanwege verschillende omstandigheden niet bij de plechtigheid aanwezig konden zijn. Omdat zij toch een jubileum te vieren hebben, horen zij wel in dit verslag thuis. Dit waren namelijk: Henk en Maria Tholen (beiden 25 jaar lid), Hans Sanders (25 jaar lid) en Berry van Gompel (40 jaar lid). Deze 4 jubilarissen zijn inmiddels op een andere wijze in het zonnetje gezet en van hun versierselen voorzien. Na het officiële gedeelte moest de kantinedienst overuren maken, want de tap stroomt ook dit jaar blijkbaar weer op volle toeren. Naast de gebruikelijke drankjes deden ook de nodige hapjes de rondte door de kantine. Mede hierdoor bleef het tot in de late uurtjes gezellig en druk op De Heihoef. Mede namens de redactie wens ik via deze weg al onze leden een sportief en gezond 2015.